Inputs & Outputs | Girdiler & Çıktılar

Why I deleted all social media apps on my phone? What I replace with them?

Please scroll down for English, I changed the order this time 🙂

"Girdileriniz bakış açınızı belirler. Bakış açınız çıktınızı belirler ve çıktınız geleceğinizi belirler."

Zig Ziglar

Selamlar !

Bugün biraz geciktim, aslında sabahları yazacacağımı söylemiştim. Düşünme ve taslak kısmını sabah yapmıştım ama yayınlama ve gönderme kısmı akşama kaldı.

Öncelikle yeni takipçilerimize hoşgeldiniz diyerek başlamak istiyorum, iyi ki varsınız!

Bültene başlamamın 3. gününde 10 kişiyi geçtik, belki küçük bir rakam gibi görünebilir ama 0 dan başlayan bir newsletter için oldukça iyi bir gelişme.

Heyecan verici birkaç güncelleme üstünde çalışıyorum. En faydalı bulduğum ve en çok kullandığım 20’den fazla üretkenlik ve verimlilik uygulaması ve aracını içeren bir Notion veri tablosu hazırladım.

Bunu hem bu e-posta bültenine abone olanlara teşekkür ve olmayanları teşvik etmek için, hem de sürekli güncel tutup referans bir döküman olarak kullanacağım.

Son haline gelir gelmez, yarın sabahki bültenle beraber size de erişime açacağım. Yorum, soru ve önerileriniz olursa her zaman duymak isterim!

Gelelim bugünün konusuna,

Birkaç gün önce paylaştığım gibi, telefonumdan LinkedIn, Twitter, Instagram, X gibi tüm sosyal medya ve Youtube, Netflix gibi eğlence uygulamalarını sildim.

Peki bunu neden yaptım?

İlk nedeni aslında içerik tüketici bir pozisyondan, içerik üreticisi bir pozisyona geçmek istiyorum.

Ek olarak, her ne kadar bu uygulamaları dikkatli kullanmak gerektiğini bilsem de telefonumda olduğu sürece bazen kendimi bilinçsizce ekranı kaydırırken, hiç izlemek istemediğim ya da düşünmediğim şeylere bakarken buluyorum. Bunlar hiç bir zaman birkaç saat almasa da dikkatimin her an dağılması ya da amaçsızca orada burada harcanan yarım saat, bir saatler, en kıymetli varlıklarımız olan odak ve zamanımızı tüketiyor.

Her ne kadar sınırlandırmayı, çıkış yapmayı hatta daha önce bazılarını silmeyi denemiş olsamda, hiç bir zaman tam anlamıyla bir çözüm, kurtuluş yolu bulamamıştım.

Uygulamaları telefonumdan sildim ama bilgisayardan hala erişip paylaşımlarımı yapabiliyorum. Her an elimde olmadığı için çok fazla zaman kaybı da yaşamıyorum.

Bu sefer kararlıyım, en azından ay sonuna kadar hiç birini geri yüklemeyeceğim. Paylaşımlar için de başkalarının paylaşımlarını görmeden sadece kendim paylaşım yapabileceğim birkaç farklı sosyal medya yönetim aracını deniyorum, sonuçları ilerleyen haftalarda paylaşırım. Sizin de önerileriniz varsa duymak isterim!

Günün ikinci sorusu, peki telefonumda sosyal medya uygulamaları yoksa ne yapıyorum?

Aristotales’e atfedilen sözde dediği gibi “Doğa boşluk kabul etmez.“ sosyal medyayı sildiysem yerine yapacak yeni şeyler eklemem lazım.

Aslında hali hazırda kullandığım pek çok alternatif vardı, sadece onları biraz daha fazla kullanmaya başladım.

Örneğin Youtube’da video izleyeceğime Audible, Storytel, Blinklist gibi uygulamalardan kitap, ya da podcast dinliyorum.

3-5 dakikalık aralarda sosyal medya uygulamalarında kaybolacağıma Duolingo ve Busuu’dan Almanca çalışıyorum.

Ayrıca bu ay yazı meselesine daha fazla zaman ayırmak istiyordum. Normalde sadece masada ya da yazı yazmak için oturduğumda yazıyordum. Şimdi farklı bir modele geçtim, bu e-posta bülteninin bir kısmını metroda giderken evernote’da, bir kısmını da okuldan kızımı almayı beklerken sesli notları yazıya çeviren not alma uygulaması Otter’da yazdım.

Belki sen de bunları denemek isteyebilirsin.

Günü değerlendirmek için bir kaç soru?

Ne okudum?

Bugün William MacAskill’in Doing Good Better (Daha İyi İyilik/Daha Etkili İyilik) kitabından bir bölüm okudum.

Ne dinledim?

Blinklist’ten Sanatçının Yolu kitabının özetini dinledim. Ayrıca podcast olarak David Huberman’ın Adam Grant ile yaptıkalrı “Potansiyelinizi, Motivasyonunuzu ve Eşsiz Yeteneklerinizi Nasıl Ortaya Çıkarırsınız?” başlıklı podcast’i dinledim.

Ne öğrendim?

Huberman ve Adam Grant’ın Procrastination üzerine sohbetlerinde her ikisininde zaman zaman bazı konularda erteleme yaptıklarını öğrendim, dolayısıyısla yanlız olmadığımı öğrendim 🙂

Kiminle tanıştım/konuştum?

Dün arkadaşım @Mete Yurtseverin öncülüğünde kurulmuş olan Der-ya Topluluğu’nun satış üzerine bir toplantısı vardı. Orada funnel konusunda uzmanlaşmış olan Emre Doğaner, Networking konusunda Türkiye’de en yetkin isim Erdal Uzunoğlu ve Sözsüz İletişim, ve Beden Dili uzmanı Efe Batıkan Tamcı ile tanışma, ve onları dinleme şansım oldu!

Önümüzdeki hafta ben de Der-ya ekibinde ben de E-posta bültenleri ile ilgili bir sunum yapacağım, ilgileniyorsanız siz de buradan Dijital Akıl Kulübü’ne katılabilirsiniz; https://www.der-ya.com/dyf-dijital-akıl-kulübü

Bu aralar en zorlandığım konu ne?

İnsani yardım alanında çalışan bir kişi olarak Gazze’deki vahşeti görmek, ve bir şey yapamamak beni çok derinden yaralıyor.

Paylaşımlar yapmak, ateşkes istemek, boykot etmek, bağış yapmak ya da dua etmek dışında maalesef elimizden bir şey gelmiyor. Umarım en kısa zamanda bu saldırılar son bulur…

Sıra Sizde?

Bu aralar sizin en zorlandığınız şey ne? Bu veya başka bir konu olabilir, belki birlikte bir çözüm bulabiliriz, maile dönüş yapabilirsiniz!

Bu Günlük E-Posta Bülteni ile ilgili güncellemeler

  • Hoşgeldiniz e-postasına form eklendi, artık sizlere isminizle mail gönderebileceğim.

  • Bültenin bölümlerini biraz güncelledim, daha sistemli ve kolay yazabileceğim bir formata evirmek istiyorum. Önerileriniz varsa duymak isterim.

Bundan sonra ne olacak

  • Yukarıda belirrtiğim gibi ilk hedefim, lead magnet yani müşteriye iletişim bilgileri veya abonelik karşılığında sunulan değerli bir dijital içerik parçasını yapmak

  • Dizaynla ilgili birkaç güncelleme yapmak

Katıldığınız ve buraya kadar okuduğunuz için teşekkürler, yarın görüşmek üzere!

Sevgi ve saygılarımla,

Selim Uysal

“Your input determines your outlook. Your outlook determines your output, and your output determines your future.”

Zig Ziglar

Hey friend!

I'm a bit late today, actually I said I would write in the morning, I did the thinking and drafting part in the morning, but the publishing and posting part was left for the evening.

First of all, I would like to start by welcoming our new followers; I'm glad you are here!

On the 3rd day of starting the newsletter, we passed ten people. It may seem like a small number, but for a newsletter that started from 0, it's pretty good.

I'm working on a couple of exciting updates. I've created a Notion spreadsheet with 20+ productivity and effectiveness apps and tools that I find most useful and use the most.

I'm going to use it both as a thank you to those who subscribed to this email newsletter and as an incentive to those who don't, and also as a reference document that I'll keep updated.

As soon as it is finalized, I will make it available to you with tomorrow morning's newsletter. Comments, questions and suggestions are always welcome!

Let's talk about today's topic,

As I shared a few days ago, I deleted all social media like LinkedIn, Twitter, Instagram, X and entertainment apps like Youtube, Netflix, etc. from my phone.

So why did I do this?

First, I want to transition to the content creator position, rather than content consumer.

In addition, even though I know that these apps should be used with caution, as long as they are on my phone, I sometimes find myself unconsciously scrolling the screen, looking at things I don't want to watch or think about. Although these never take a few hours, being distracted at any time or spending half an hour or an hour here and there aimlessly consumes our most precious assets, our focus and time.

Although I tried limiting, logging out, and even deleting some of them before, I could never find a complete solution, a way out.

I deleted the apps from my phone, but I can still access and share them from my computer, and since I don't have them all the time, I don't waste too much time.

I'm determined this time I won't install them again at least until the end of the month. For sharing, I'm trying a few different social media management tools where I can only share my posts without seeing other people's posts. I'll share the results in the coming weeks. If you have any suggestions, feel free to drop me a line!

The second question of the day is, what do I do if I don't have social media apps on my phone?

As the quote attributed to Aristotle says, "Nature does not accept a vacuum." If I delete social media apps, I must replace them with something new.

Actually, there were many alternatives I was already using; I just started using them a bit more.

For example, instead of watching videos on YouTube, I listen to books or podcasts from apps like Audible, Storytel, and Blinklist.

Instead of getting lost in social media apps during 3-5 minute breaks, I've been practicing German on Duolingo and Busuu.

I also wanted to spend more time on writing this month. Normally I only write at my desk or when I sit down to write. Now I've switched to a different model, writing part of this newsletter on Evernote while riding the subway and part on Otter, a note-taking app that converts voice notes into text while waiting to pick up my daughter from school.

You might want to give these a try too.

A few questions to Evaluate the Day

What did I read?

Today, I read a chapter from William MacAskill's Doing Good Better.

What did I listen to?

I listened to the summary of The Artist's Way on Blinklist. I also listened to David Huberman's podcast with Adam Grant "How to Unleash Your Potential, Motivation and Unique Talents".

What did I learn?

In Huberman and Adam Grant's conversation on Procrastination, I learned that both of them procrastinate from time to time, so I learned that I am not alone 🙂 

Who did I meet/talk to?

Yesterday, Der-ya Community, which is led by my dear friend, Design Thinking Expert and Facilitator @Mete Yurtseverin, had a meeting on sales. There I had the chance to meet and listen to Emre Doğaner who specializes in funnel, Erdal Uzunoğlu who is the most competent name in Turkey on Networking and Efe Batıkan Tamcı who is an expert on Nonverbal Communication and Body Language!

Next week, I will also make a presentation about e-mail newsletters in Der-ya team, if you are interested, you can join the Digital Mind Club here: (Please note that it’s in Turkish) https://www.der-ya.com/dyf-dijital-akıl-kulübü

What is the most difficult thing for me these days?

As a humanitarian aid worker, it hurts me deeply to see the atrocities in Gaza and not be able to do anything.

We can't do anything except post, ask for a ceasefire, boycott, donate or pray. I hope these attacks will end as soon as possible...

Your Turn

What is the most difficult thing for you these days? It could be this or something else, maybe we can find a solution together, you can reply to the mail!

Updates on E-Mail Newsletter

  • A form has been added to the welcome e-mail, now I can send you an e-mail with your name.

  • I have updated the sections of the newsletter a bit; I want to make it more systematic and easier for me to write. If you have any suggestions, I would like to hear them.

What will happen next?

  • As I mentioned above, my first goal is to create a lead magnet, a valuable piece of digital content that is offered to the customer in exchange for contact information or a subscription.

  • A few design updates

Thank you for participating and reading this far; see you tomorrow!

With love and respect,

Selim Uysal